I

I

tisdag, september 23, 2008

so mote it be...

Nu är det klart. Jag tar studieuppehåll en termin. Det innebär... att jag ska vila upp mig! Jag bör ägna mig åt saker som ger mig energi, och det är förstås sjungande, och att fördjupa mig i 'all things Pagan'!

Nja, allvarligt talat, mer specifikt vill jag ägna tiden åt att ta fram fler sånger, fördjupa mina relationer med naturväsen, träd, stenar, djur. Kroppskännedom behöver jag träna på. Om nu detta låter som om jag tänker köra på i samma halsbrytande fart som innan, bara med en annan riktning, vill jag förtydliga att här ska det få gå i sin egen takt. Jag bara berättar att jag skiftat fokus. Mest av allt ska jag nog bara vara. 

På senare tid (läs, de senaste två åren ungefär) har jag hamnat i situationer, där människor vänder sig till mig som någon sorts auktoritet, ledare, själasörjare. Det är smickrande, och egot växer över alla bräddar - tills jag, en halv sekund senare, inser att jag fullkomligt saknar kompetens och erfarenhet att vara till god hjälp i situationen! Vad jag får göra, är att vara medmänniska allt vad jag kan, och hänvisa till kompetent hjälp, men också samtidigt tänker jag att jag vill gärna, en gång när tiden och jag är mogen, kunna bidra till att hjälpa folk i sina livssituationer. Därför söker jag fortsätta utbilda mig, fortsätta uppskatta alla erfarenheter, fortsätter lära känna mina styrkor och svagheter. 

Allt i ovanstående stycke är relevant, just för att nu hoppas jag få lite tid att hinna ifatt mig själv och bearbeta saker som hänt, för att bättre kunna utvecklas som medmänniska. Men det ska erkännas, att det är lite surt att jag inte klarade av att fortsätta studierna nu... Okej, lära känna sina begränsningar var det... ;-)

Floreat!
neina

Inga kommentarer: