I

I

torsdag, maj 11, 2006

Äntligen...

Äntligen kom jag igång och gjorde mig en egen blogg. Hyllebär-bloggen ska ju inte bara fyllas upp av mitt prat. Jag ser att min profil står på engelska... funderade på att ändra det men det kändes OK. Det är inte klokt vad allt annat blir frestande när man har en uppsats som ska skrivas... Som jag sa till Skogsflicka, det är väl lika bra att den samlar damm så slipper jag samla det när jag städar.

Jag skrev innan att jag brottas med en bok. Fortsättning följer, såklart. Jag är färdig med den nu sedan ett tag och håller på att smälta den. En annan sak att smälta är att häromdagen träffade jag en häxa som håller kurser och föredrag, håller på att upprätta en stenring hemma hos sig för ceremonier, har en egen variant på qi gong... Jag blev ju glad för hennes skull och besviken att jag inte var där än. Och så påminde Taran mig om att hon har haft minst tjugo år mer än jag på sig att bygga upp detta! Faktiskt funderar jag mycket på vad jag ska göra av mitt liv. Vilken väg jag ska gå. Vägen jag är på nu börjar mynna ut, så att säga, på ett torg kanske och så gäller det för mig nu att hitta min nya plats. Jag vet ju vad jag drömmer om. Det känns bara så långt dit. Och kanske jag inte är rätt person att klara det?

Det är alldeles för fint väder för att sitta inne nu! Men det finns en alldeles för kelig kise därute, om jag skulle sätta mig på trappan med datorn... Dags att runda av.
Allt gott!
-neina

Inga kommentarer: