I

I

måndag, juni 01, 2009

Träff IRL!

Det är, kan jag intyga, en verklig upplevelse att få träffa människor i verkliga livet, som man annars bara sett på ett forum på internet. Så tacksam jag är att vår träff kunde bli av! Jag förstod att det låg mycket jobb och planerande bakom - forum är ju en plats där man kan mötas oavsett var man bor, kring ett gemensamt intresse! Så när vi träffades igår, en handfull personer från i stort sett hela Sveriges hörn (betänk att Sverige är ett mycket avlångt land...) kändes det nästan som ett under.

Eller som en nåd. Vi har diskuterat, läst varandras tankar om det själsliga, ibland om det innersta, vi har berättat om vardagens glädjeämnen, små irritationsmoment och ibland svåra stunder. Vi har blivit så inspirerade av varandra, delat med oss av våra erfarenheter och tipsat om sådan som kan vara till nytta och nöje för varandra. Tänk då - att äntligen få träffa människan bakom avataren! 

Det skrivna får ett nytt djup nu, när jag träffat personerna som ligger bakom, och nu när jag vet lite hur de rör sig, talar, skämtar, kramas, avbryter, uppmuntrar; hur de tänkte när de valde avatar och hur de kom till den andlighet vi har som intressepunkt för forumet. Det blir så enormt inspirerande nu, att verkligen känna den medmänskliga värmen! 

Vad vill jag säga med detta? Två saker: Jag vill tacka för gemenskapen på forumet, och för viljestyrkan (och inte så lite planering!!!) att dra ihop en träff med några av oss. Det blir ett minne för livet, och jag tror det kommer betyda mycket för min fortsatta vandring; förhoppningsvis var det lika betydelsefullt för de andra. Jag är så tacksam för gemenskapen och inspirationen vi kunde dela med oss av! 

Det andra jag tänker på, är frågan om virtuell gemenskap jämfört med gemenskap "in person". Nu har jag fått känna på hur mycket mer fördjupad kontakten blir, när vi har träffats. Samtidigt är jag absolut av den uppfattningen att virtuella mötesplatser kan ge mycket i form av gemenskap, vänskap, utbyte - särskilt när det gäller specialområden, som vår andlighet! Det tål att funderas på, hur jag ska förhålla mig till det. Förmodligen nyanserad ;) 

Tack än en gång, alla, för gemenskapen, både er jag träffat och er jag inte träffat! Mitt djupa tack för gemenskapen! 

Floreat! 

P. S. Forumet i fråga är Druidoshaman

Inga kommentarer: