I

I

lördag, september 18, 2010

Inför Valet 2010

Sitter och försöker bestämma mig för hur jag ska rösta i valet snart. Börjar på valkompassen men inser att jag kan hopplöst lite om dessa frågor. Även efter det att jag läst för- och emotrutorna... Snarare mer förvirrad. Och så har jag på känn att valet inte bara handlar om dessa tjugo frågor och om man sympatiserar eller är emot.

Det här är jätteviktigt. Och jag är jätteborta. Jag kan omöjligtvis sätta mig in i allt detta tillräckligt för att få en så god grund som jag brukar vilja ha för att kunna ha en åsikt i frågan! Samtidigt vill jag, mer än någonsin, bidra med min röst, för att åtminstone förhindra de värsta intoleranta från att ta plats i riksdagen.

Hur jag än röstar blir det nog en röst för att slippa det värsta, inte en röst för det jag hoppas på. Kanske är jag desillusionerad (som alla 80-talister). Ärligt talat tror jag inte riktigt att de idéer jag brinner för skulle ha politisk genomslagskraft. De idéerna måste få utlopp, och eventuellt inflytande, på andra sätt och genom andra kanaler.

Men - det är i alla fall viktigt att rösta på söndag! Visa att du engagerar dig! Varje röst är viktig - det måste vi alla tro annars kan det kvitta.

Floreat!
neina

2 kommentarer:

TioTips sa...

Är alla 80-talister desillusionerade redan? Det låter inte bra alls. Det var iofs lättare att rösta för 10-20 år sedan. Tydligare alternativ.

Här är iaf några fler valtester som kanske förvirrar ännu mer?
www.tiotips.nu/view.asp?ID=83

Neina sa...

Tack TioTips för... tips :) Jag kollar!