I

I

måndag, april 21, 2014

Blåkulla och vidare: gamla och nya vänner

Imorgon ska jag tillbaka till mitt "vanliga jobb" och vila. Den här helgen har varit en halsbrytande färd mot Blåkulla och ännu längre i sällskap av härliga människor, gamla och nya vänner!

Blåkullafesten anordnades traditionsenligt av min "fairy godmother", mentor och kära vän, hemma hos henne. Vi var ett 15-tal personer som åkallade, trummade, sjöng, dansade, hoppade, och slutligen gick lös på knytkalaset, satte oss i ring på soffor och golv och hade härligt umgänge. Världsfrågor löstes, hår borstades, sniglars och ankors fortplantning dryftades... allt till ljusan dag, då jag och värdinnan pigga och vakna fortfarande, plockade undan disken och tog det där sista klockan 6-på-morgonen-glaset.

De dagar och kvällar som följde lärde jag känna en ytterst intressant person som också stannade över: jag kunde blivit som henne här i livet, men tog en helt annan väg. Så olika vi skorpioner kan bli! Upptäckte även botaniska trädgården i Göteborg, kände mig som om jag stod på världens topp i solgasset däruppe.

På vägen hem söderut: nästa fest, barfotafest hos en väninna som går mycket långt tillbaka i tiden. Hon har en fenomenal förmåga att samla på sig otroligt intressanta människor! Så det blev en uppiggande upptäcktsfärd med många nya dörrar som öppnades. Jag ramlade in hos min värdinna efter åtta på morgonen, fullkomligt surrande av energi. Slutligen kom mamma på besök här hemma ikväll och stannar över.

Som sagt, tillbaka till jobbet och vila!
Floreat,
neina

Inga kommentarer: