I

I

tisdag, augusti 22, 2006

Jubileum! 10:e inlägget!

Välkommen (åter), läsare.

Vi har välsignats med kelllingar. Förstföderskan kämpade tappert i många timmar med kattunge nummer sex, men den var dödfödd. Fem levde och gnydde. Två dagar senare såg vi att numer två inte åt alls, vi matade den med välling och skulle precis till att skaffa mjölkersättning att ge den, men den slutade gny samma morgon.

Fyra kellingar ligger nu här och gnyffar, tjuter stundom och smaskar ofta. Jag känner mig hedrad att jag fick bevittna Livets Under! Själva födseln och hur de små underverken fungerar. Tack Moder, Du som ger - och tar. Allt blir nytt i Dig.

Som jag sade på Hyllebärs blogg, förbereder vi nu fullmåne-högtiden. Jag kan knappt tro att det är sant! Vi har en grupp, den FINNS och GÖR saker! Jag är så tacksam. Och, som jag sagt tidigare, jag vet att det leder till något stort. Gudinnan och alla andra gudomligheter, andar och hjälpare, har en plan med detta. Det kan inte annat än bli fantastiskt!

Jag är förundrar över hur mycket mer jag vågar nu än innan. Jag vågar ringa efter både lägenhet, jobb och boka tid hos doktorn! Och med mycket mindre ångest! Jag riktigt ser fram emot saker som jag är rädd för, eftersom jag vet att det är saker jag lär mig av. Jag längtar nästa efter att få göra läskiga saker, så att jag lär mig desto mer. Konstigt. Å andra sidan visste jag redan att envishet är min gåva (och last).

Låt oss växa dag för dag. Tack, ni som hjälper till och visar mig vad jag kan, tack för att ni visat mig på mitt mod!

Floreat
-neina

Inga kommentarer: