I

I

tisdag, januari 16, 2007

Spännande...

Jag skulle kunna se det som tråkigt, jobbigt, svårt, farligt, besvärligt, motigt, nervöst. Och så känns det ibland. Men, det är oerhört mycket mer GIVANDE att se livet som SPÄNNANDE! Jag vet, jag är livrädd för att göra fel, för att göra bort mig (det är som en offentlig avrättning). Men jag övar mig mer och mer på att se det som spännande, att vara tacksam och kvittra "Åh, tänk, nu har jag lärt mig något nytt", när jag precis gjort bort mig i kassan inför hela den långa, väntande kön bakom.

Jag tycker fortfarande att massor av saker är nervösa och besvärliga. Men jag kan också känna glädje inför att ta mig an saker, eftersom jag vet att jag kommer stärkt ur det. Okej, det låter lite väl hurtigt, men det funkar!

På temat spännande... i Hyllebär funderar vi över vårens aktiviteter, var vi står i vår utveckling, vad vi håller på att lära oss. För min egen del känns det lite som att jag står och stampar på samma fläck, Taran sa att det kan vara platån innan nästa trappsteg uppåt. Jag hoppas det. Vet inte riktigt heller vilken riktning saker ska ta, vilken ände jag ska börja i... Fortsättning följer.

Snart ska vårt lilla köks-shrine vara uppe, ser fram emot det. Längtar tills jag fått upp mitt eget altare också, så jag kan hänga upp det vackra Brigid-korset, trädtavlan min väninna målade åt mig... bara jag får ha det i fred för katterna. De kanske tänker att de hjälper till genom att ligga där?

-floreat

Inga kommentarer: