I

I

torsdag, maj 08, 2008

Dansa

Nu har det blivit mycket skrivet på Hyllebärs blogg, läs gärna där! Där står om vårt Beltane-firande och om lite funderingar kring vad vi har för paganskt material att tillgå.

Imorgon kväll ska jag och ett par tjejkompisar faktiskt ut och dansa! Jag som älskar att dansa, det blir inte av bara. Och så måste det vara i rätt sällskap och vid rätt tid och i rätt miljö. Vad är det då? Jo, med vänner jag känner mig trygg med och vi tar oss inte på för stort allvar - dansen är nästan lek och teater, det är lite lättare då att släppa loss. Jag i alla fall har starka hämmande krafter, men i rätt sällskap blir det roligt och tillåtet att ta ut svängarna! 

Rätt tid och miljö, ja, det är väl om jag för tillfället känner mig energisk och kroppsligen uttrycksfull. Miljön får också bidra till att det blir 'tillåtet', lustfyllt, att dansa som den älva/prinsessa/vamp/et c., jag kan vara

Dessutom, ännu roligare, jag och Skogsflicka/Tsibele, ska äntligen få träffas! På grund av olika situationer blir det inte så ofta som jag hoppats, men hon är i alla fall bra mycket närmre än förut (då hon bodde i ett annat land). Dessutom ringer vi gratis till varandra nu! ;-) 

Igår var jag på ett föredrag med Patricia Tudor Sandahl. Det var så inspirerande att det får en egen post snart!

Floreat
neina

P. S. Se våren i all sin härlighet! De nygröna löven, fruktiga och frasiga, mot den fullkomligt rent blåa himlen, kan få knäna att darra av glädje i själen! Skönheten i detta sköljer som en våg ner i hjärtat, som knappt rymmer den fullt, det svämmar över; Vi vill äga, äga skönheten, fånga den, förmedla den, prata om den - men den låter sig inte fångas, inte återupplevas fullt. Skönheten, liksom djuren, är helt och fullt NU, förankrar oss i Nuet. Låt skönheten vara där. Försök inte fånga den. Låt den vara en gåva, som själv kommer och går, du kan bara hålla dig öppen för möjligheten. Härur kommer en djup glädje.

Inga kommentarer: