I

I

tisdag, augusti 30, 2011

tillbaka i sadeln...

Tjo, nu börjar jag landa igen här efter en otroligt intensiv sommar i Skåne med många härliga möten, rik på erfarenheter, redo att dyka in i hösten!

Tillbaka i sadeln, vad innebär det nu då? Jo, det innebär att jag tänker fortsätta skriva på min bok (flämt!), fortsätta söka jobb (har redan fått ett nej men för varje nej ökar chansen att få ett ja?), jobba på inför våra kommande spelningar och skivinspelning, förbereda och genomföra en kurs i svenska på kvällstid... Och inte minst, försöka hitta ett meningsfullt utlopp för min religion här. Moots är kul men är ju mest för den sociala aspekten. Fler böcker behöver jag inte läsa just nu. Att leta upp en grupp är inte aktuellt. Nej, jag vill hitta en konkret form för mitt utövande, en ny form (har ju redan skrivit om att mina gamla former är inte meningsfulla längre - de var mest baserade på Paganism 101 Cook-Book-style).

Och lyckligtvis har jag hittat lite livs-filosofisk inspiration, just när jag tyckte jag hade fastnat! Återkommer med lite sammandrag och länkar till rolig läsning!

Hur ser ni på hösten?
Floreat!
neina

P. S. Nya bilden är från St Andrews. Ser lagom mystiskt ut :)

Inga kommentarer: