I

I

lördag, mars 31, 2007

En dag som den här

En dag tillbringad i väntan - på något som inte kom. Men jag är nöjd och glad; jag tillbringade tiden väl.

Snälla, läs Hyllebärs blogg, jag önskar att så många som möjligt kan bli inspirerade av våren! Och jag var inte helt overksam idag som jag brukar kunna vara (du vet, gå en hel dag och läcka energi för att jag tänker på allt jag inte gör men borde/vill göra men inte gör för jag inte orkar/vill spara alla bra idéer till en annan dag)...

Jag har börjat skriva i en skrivbok. Inte vilken skrivbok som helst. Den här är skitsnygg. Jag har många jättefina men den här är helt enkelt snyggast. Jag har massor av fina skrivböcker som jag inte skriver i för jag sparar dem till det Perfekta Tillfället - som aldrig kommer.

Det är Min Speciella Bok som jag börjat skriva. Boken där jag samlar alla ordspråk, dikter och böner som är jätteviktiga för mig. Det är perfekt, för boken ser ut som en läderskrivbok från renässansen. Pappret suger åt sig bläcket så där tillfredsställande. (Jag kan rekommendera detta till alla: en PaperBlank skrivbok.) Den är redan min vän. Jag kan inte rita så bra utom stiliserade dekorationer, men skriva fint det kan jag.

En av de många fina bönerna jag vill dela med mig av: Druidens Bön (BranDuirs översättning, ska kolla ursprung)

Framför mig livets ljus
Bakom mig strävans skugga
På min vänstra sida kärlekens sköldar
På min högra kraftens runor
Ovan mig visdomens stjärna
Under mig kunskapens stig
Inom mig den eviga kraften
från förlevande, andar, gudar, gudinnor
Från Sol Fader och Jord Moder
Från kärleken och syskonskapet mellan allt levande.

floreat!!
neina

Inga kommentarer: