I

I

måndag, maj 28, 2007

Salvia

Jag vill bara varmt rekommendera salvia! Att elda lite för renande är så 'basic' och så starkt. Först tyckte jag inte alls om lukten, tålde den inte. Men sedan vi fick bort vartenda spår av den mångåriga rökarinnans doft i vår lägenhet, genom en kväll med salvia, tvekar jag inte.

Salvia renar på alla plan, det är jag övertygad om. Därför tänker jag använda mig av denna gudagåva inom de närmsta dagarna, eftersom det dels är fullmåne, vilket jag ser fram emot att fira, och jag har två stora tentor i nästa vecka. Jag behöver renas från stress och framför allt ifrån segheten som ligger om mig som en tung filt!

Mer och mer har jag börjat definiera, då det nu kommer upp, min 'religion'/'andlighet', eller snarare fullbordande verklighet, som att "Här och Nu är Heligt och värt att fira!". Det är nog detta som det kan sammanfattas som. Allt annat är broderier på det. Mer sedan.

Ur Terry Pratchetts Small Gods (sammanhang: gudarna kommer ner och ger de religions-krigande människorna nya regler)
I - This is not a Game.
II - Here and Now, You are Alive.

Floreat
neina

Inga kommentarer: